Praktijk de Veluwe – Vaassen
Marijkeweg 3 8171 CK Vaassen Tel:0578-571515
Header afbeelding

Uw huisarts in Vaassen

***NIEUWS***NIEUWS***NIEUWS*

Naar de dokter of niet?
Twijfelt u of u met uw klacht of vraag naar de huisarts moet?

De site Thuisarts.nl geeft u
uitstekende en betrouwbare informatie van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) over ziektes en gezondheid. Op deze site vindt u ook tips om gezond te blijven, zelf klachten aan te pakken en om uw bezoek aan de huisarts voor te bereiden.

 

Accreditatie

Kwaliteitskeurmerk NHG-praktijkaccreditering

We mogen wederom met trots de aankomende 3 jaar het NHG-praktijkaccreditering-keurmerk dragen.
De NPA heeft vastgesteld dat onze praktijk voldoet aan de normen van het keurmerk naar aanleiding van de audit op 28-11-2023.

 

Portakabin

Zoals u misschien al heeft gezien, is er een unit naast de praktijk geplaatst. Dit in verband met ruimtegebrek in de praktijk. Sanneke Maassen, verpleegkundig specialist, zal hier spreekuur gaan houden en de praktijkondersteuner GGZ . Mocht u een afspraak hebben, dan is het nog steeds de bedoeling, dat u zich meldt bij de assistente en kunt u wachten in de wachtkamer van de praktijk, zoals u gewend bent.

 

Verpleegkundig specialist

Sanneke Maassen is per 1 september zelfstandig, naast de huisartsen, spreekuur gaan draaien.

WIE IS DE VERPLEEGKUNDIG SPECIALIST IN DE HUISARTSENZORG?
De verpleegkundig specialist is een ervaren verpleegkundige die extra is opgeleid om zelf
patiënten te behandelen. Net als de huisarts heeft hij/zij een eigen spreekuur en rijdt visites.
Iedere verpleegkundig specialist heeft samen met de huisarts afgesproken welke klachten
hij of zij behandelt. De doktersassistent weet dit en zorgt dat u bij de juiste persoon op het
spreekuur komt.
EEN VERPLEEGKUNDIG SPECIALIST KAN HET VOLGENDE VOOR U DOEN:
Uw klachten onderzoeken
Bepalen wat de oorzaak is van uw klachten
Voorlichting geven
Een behandeling bepalen
Medicijnen voorschrijven
Doorsturen naar een specialist

 

Waarom is het zo druk in de praktijk?

Het komt vaker voor dat men moet wachten op een afspraak voor het spreekuur. Ook bij telefonisch contact met de praktijk, staat u soms een tijd in de wacht. Misschien vaker dan u gewend bent of prettig vindt. Dit komt omdat de zorg is veranderd in de afgelopen jaren.

Waarom is dat zo?
We doen er alles aan om de drukte te voorkomen. Bovenop de normale bezetting aan doktersassistentes zetten we steeds meer personeel in, om u op tijd te kunnen helpen met uw vragen, ook in de langdurige zorg die we leveren. Niet alleen zijn hier extra doktersassistentes voor nodig, er zijn ook steeds meer praktijkondersteuners die taken van de huisartsen overnemen.

Er werkt nu ook een praktijkmanager in de praktijk, iets wat vroeger door de huisarts zelf “erbij gedaan werd”.

We doen er alles aan om u zo goed mogelijk zonder lange wachttijden te helpen.

 

 

Nieuwe werkwijze en telefoonnummer Spoedpost huisartsen (voorheen huisartsenpost)!

Levensbedreigende situaties:
Bij levensbedreigende situaties belt u altijd 112.

Hebt u direct zorg nodig, maar is de huisartsenpraktijk gesloten? ’s Avonds, ’s nachts en in
het weekend kunt u terecht bij de Spoedpost huisartsen (voorheen huisartsenpost). Dit kan
alleen op afspraak.
Alleen bij spoed!
De Spoedpost huisartsen is écht bedoeld voor dringende huisartsenzorg die niet kan
wachten tot de volgende dag.
De Spoedpost Huisartsen verschilt van een reguliere huisartsenpraktijk. Bij uw eigen huisarts
kunt u met al uw klachten terecht, maar bij de Spoedpost Huisartsen kunt u terecht als uw
klacht niet kan wachten tot het eerst volgende spreekuur van uw eigen huisarts,
bijvoorbeeld bij:
• ernstige verschijnselen die acuut opkomen
• plotselinge heftige pijn
• hoge koorts (bij uw kind)
• klachten bij een ernstige ziekte die plotseling verergeren.

Twijfelt u? Kijk op:
 www.spoedpostapeldoorn.nl of www.moetiknaardedokter.nl en bepaal binnen 1 minuut
of u naar de huisarts moet. Krijgt u via deze website advies om te bellen met de
Spoedpost? Bel dan naar 085-079 1110 (let op nieuw nummer!)

 

WeSeeDo

Op afstand dichtbij:
In onze praktijk kun je beeldbellen met de huisarts. We gebruiken hiervoor WeSeeDo. Met WeSeeDo
kun je heel gemakkelijk en veilig videobellen. Downloads, installaties of een account zijn niet nodig.
Het enige wat je nodig hebt is een mobiele telefoon of computer met een internetverbinding. Met
één klik kom je in gesprek met de huisarts. Zo hoef je niet naar de praktijk te gaan en kun je het
gesprek gewoon thuis voeren. Wil je meer weten? Kijk op weseedo.nl of bel de praktijk of dit ook voor u mogelijk is.

NB niet voor alle klachten is dit een optie.

 

Avondspreekuur

Zowel de praktijkondersteuner als de doktersassistente gaat op maandagavond een kort spreekuur

houden tussen 17.30 uur – 20.00 uur. Dit is uitsluitend op afspraak.   Een extra service die wij kunnen bieden.

De praktijk is dan telefonisch niet bereikbaar.

Wilt u zich laten inschrijven?

U kunt ons mailen, wij sturen u dan een inschrijfformulier (praktijkdeveluwe@gmail.com)

Door middel van het ondertekenen van het inschrijfformulier geeft u aan dat u akkoord gaat met het digitaal opvragen van uw medisch dossier bij uw vorige huisarts. Het is voor inschrijving bij ons van belang, dat u actief uitgeschreven wordt bij uw vorige huisarts. Wilt u zelf eerst contact opnemen met de huidige huisarts en aangeven dat u akkoord gaat met het versturen van het medisch dossier?

Uitschrijven

Verandert u van huisarts en wilt u, dat uw medisch dossier wordt overgedragen aan de nieuwe huisarts, dan verzoeken wij u hiervoor gebruik te maken van ons uitschrijfformulier.  Indien wij van u het ondertekende uitschrijfformulier hebben ontvangen, kunnen wij het medisch dossier digitaal verzenden naar uw nieuwe huisarts. Uiteraard gaat dit via een goedgekeurde beveiligde verbinding, niet via e-email. U kunt dit uitschrijfformulier op de praktijk verkrijgen of u kunt ons mailen.

 

Bloedprikken?

Alleen nog op afspraak!

Ga naar gelreziekenhuis.nl, kies een locatie, datum en tijdstip, vul uw naam en geboortedatum in.

Of via telefoonnummer 055-581 12 10.

Ongeveer 3 werkdagen na het bloedprikken, kunt u zelf bellen voor de uitslag.

 

Privacy

Vanwege de nieuwe privacy-wet, worden alle dossiers en andere mail verkeer in een beveiligde omgeving verzonden.

 

App ‘HRA | Uw Zorg online’


Hierbij laten we u weten dat via de app ‘HRA | Uw Zorg online’ beveiligde informatie met onze praktijk gedeeld kan worden. Het betreft het aanvragen van herhaalrecepten, het stellen van vragen per (beveiligde) email, het online inzien van uw uitslagen en medische gegevens.

Via deze app bestaat ook de mogelijkheid om online een afspraak te maken, onze praktijk werkt niet met deze module om de volgende reden:

-met triage kunnen de doktersassistentes beter beoordelen of een consult spoed heeft of niet.

-soms is het niet nodig om te komen, maar kan het telefonisch afgehandeld worden, of kunnen telefonische adviezen worden gegeven.

-beter overzicht qua planning voor zowel de huisarts als de doktersassistente.

Zo hopen wij zorg op maat te kunnen leveren.

De app is te downloaden via Google Play en de App Store. De app toont automatisch alle gekoppelde online diensten, dezelfde die wij via het patiëntportaal aanbieden. Voor gebruik dient u zich aan te melden via onze website.

 

Landelijk Schakelpunt (LSP)
Uw huisarts en uw apotheek kunnen uw medische gegevens delen met andere zorgverleners. Bijvoorbeeld als een andere arts of apotheek uw medische gegevens nodig heeft om u snel, goed en veilig te helpen. Het delen van uw medische gegevens gebeurt via het Landelijk Schakelpunt (LSP). Maar alleen als u dat goed vindt. In deze folder leest u hoe dat precies gebeurt.
Via deze link kunt u hiervoor toestemming geven.

Verhinderd op afspraak
Bent u verhinderd op uw afspraak? Geef dit dan zo snel mogelijk (uiterlijk 24 uur voor de geplande afspraakdatum) door aan de assistente.
Meldt u zich niet tijdig af, of verschijnt u niet op uw afspraak, dan zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd in rekening te brengen tenzij u een geldige reden heeft.